Ett familjevapen är fött!

Min släkt har inte varit särskilt känd. Den har varit ganska anspråkslös. Den har varit ute på åkrarna och jobbat. När industrialiseringen kom så skyndade man in till städerna och började jobba i fabriker. I mina föräldrars generation så blev släkten lite påläst och fann en nisch i medelklassen.

Kort sagt, min familj har inte varit särskilt aktiv inom militären och har inte heller varit adlig, så jag har inte fått ärvt en sådan imperativ sak som ett familevapen!  Så under min dagliga promenad så fick jag en Snilleblixt. Jag brukar få i genomsnitt 2-5 Snilleblixtar om dagen, och just den här Snilleblixten var lättast att utföra, so there you go.

Snilleblixten är följande; jag gör mitt eget familjevapen! Så, i egenskap av MS Paint, förklarar jag detta familjevapen, er, ÖPPNAT! Ta-da!



"H" står för "Henriksson". Jag valde röd och gul för att det ser så fint ut, och har ingenting att göra med McDonalds eller Sovjetunionen. En sak som vissa kanske tycker är slarvigt är att H:et inte riktigt står i centrum. Jag försäkrar er dock att detta är helt avsiktligt. Varför? Därför att om jag eller mina efterlevande skulle bli indragen i krig av någon anledning, och det här är ju trots allt instabila tider, så skulle jag kunna använda familjevapnet för att avskräcka fienden! De skulle bli helt paralyserade av strukturen och deras hjärnor skulle troligen explodera. Ni har troligen bara tur om det inte har hänt er. Detta kunde också appliceras i civila sammanhang, t.ex. om chefen kommer inrusandes frågandes var rapporten/10000 dollar som skulle användas till reklamfilm/whatever tagit vägen så skulle man kunna visa familjevapnet och hjärnan skulle explodera för honom. Eller henne om vi vill vara politisk korrekta.

Ett familjevapen är bra att ha helt enkelt. :D

Kommentarer
Postat av: Moggelito

..du får se till att kränga lite "släktvapenmerchandise" till släkten då.. =) Tröjor, t-shirts, muggar, haklappar osv.. ;) ..man kanske skulle slå till å fixa ett eget släktvapen.. Lite coolt är det ju i.a.f...





/M.

2008-08-31 @ 21:53:33
URL: http://moggeponken.blogspot.com
Postat av: Maria

HAHAHA!!! vart får du allt ifrån?

-

Klart vi kan göra det! Dock inte ikväll, jag har lite saker att uträtta. Men jag lägger in dig på msn så talar vi nästa gång vi bägge är online :)

2008-08-31 @ 22:05:09
URL: http://mariahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0