En burk med maskar!

En burk med maskar är en metafor man brukar använda i internet argumenation för att förmedla att motståndaren troligen har ett olämpligt och kontroversiellt ämne på agendan. Jag fick en kommentar från en viss "Emma" som har en mode-blogg. I något som troligen är ett desperat försök att få lite uppmärksamhet så skrev hon detta:


"Hej jag är väldigt nyfiken på vad din makeup-bag innehåller? Svara gärna i min blogg under kvällen!

Fin blogg förresten!"


Om signaturen "Emma" hade gjort minsta ansträngning att läsa bloggens innehåll så skulle hon snabbt få reda på att bloggens innehavare är en ung man/liten pojke som av naturliga skäl inte använder någon kosmetika av något slag, och jag har därmed ingen make-up bag. Fast hon kanske ändå visste det och skrev det ändå, desperat efter minsta lilla publicitet. Hur det än är så ser det inte bra ut.


Fast om jag nu hade en make-up bag av någon anledning, vad skulle jag då, rent hypotetiskt, ha i den? Tja, jag använder hårgelé då och då när mitt hår är extra rufsigt, och det kan man ju kalla make-up, kanske. Fast jag är inte så övertygad. Så har jag ju rakhyvel också, om jag skulle få lust att raka mig. Eftersom jag gillar skägg så har jag bara rakat mig en gång. What the heck, i make-up bagen ska den.


Jag kommer dock inte att svara på frågan i "Emma"s blogg. Ni förstår säkert varför.


Och ja, min blogg är jävligt fin. ;)

Förresten, har ni kollat på chatboxen som finns i menyn till höger? Den har funnits där ett tag nu och ni är välkomna att använda den. ;)


Kommentarer
Postat av: Daniel

Emma hade tydligen inte riktigt koll på det här. Så man bombaderas av: Gokväll, snygg bild/outfit, snygg blogg kommentarer fast man gjort narr av modebloggar å annat skit. Pinsamt.

Ha det så bra med rakhyveln å gelen!

2008-10-09 @ 00:39:55
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0