Du sköna nya värld.

Jag måste nog säga att det som har hänt den här dagen är ett paradigm-skifte för mig. Det känns så konstigt. Skoldagen började minst sagt underligt. Vi fick datorer. Det var dock en hake. När jag fick numret till det skåpet som jag skulle hämta datorn ur senare, så glömde jag bort det! Det var på grund av all den där jazzen om kort-nummer och så vidare. Men man får väl det onda med det goda.

Senare, på kör-lektionen, så fick jag reda på en chockerande sak: man har planerat att vi senare ska sjunga i en kyrka! Jag trodde att man hade separerat stat ock kyrka i 2000, men jag hade tydligen fel. Med tanke på hur många andra bra lokaler än just kyrkan som man kan sjunga i så förbluffar detta mig. Jag får prata med läraren senare och se hur man resonerade. Det verkar visst som man måste vara både tjej och religiös för arr sjunga i kör. Hmpf.

Efter skoldagens slut så gjorde jag en magnifik comeback, då jag anslöt mig till löpargruppen inom Ärla Friidrott. Jag har inte varit verksam inom Ärla IF de senaste åren, så det här är stort. Jag gjorde dessutom rätt bra i från mig. Jag övertalade dessutom Artichart, en vänlig gosse, att ansluta sig också. Mycket bra, mycket bra.

Sedan bar det av till fotbollen, där vi skulle hämta upp min bror som hade spelat match. Där fick jag en jättestor överraskning, då jag stötte på min arbetsgivare, som gav mig jobb å Arena Personals vägnar. Vi talade om min lön som skulle komma den 25 september och om jag var beredd att arbeta vidare. Man får väl göra det, man måste få kosing någonstans. Dessutom bär jobbet med sig en extra bonus då det är på ett godislager. Jag vill tänka på mig själv som en godiskännare, och att få tillgång till gratis godis är ju skitbra.

När jag kom hem så prövade jag på något ännu mer bevågat: Jag använde duschen nere i källaren, vilket jag aldrig hade gjort förut. I den duschen så var det varmt vatten och dessutom mycket, och duschdörren gick inte loss, tvärtemot duschen däruppe. En sådan känsla... det är magiskt.

Så efter den här helcrazy dagen så är jag helt utpumpad och vill inte göra något plugg. Suck. Men ni får erkänna att det i alla fall var en lite underlig dag? :P

All Hail the Henki, baby! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0