Jag är INTE en nörd!

Du kan skatta dig lycklig om du är en nörd, för jag är det inte. Jag har försökt bli en medlem av denna sub-kultur, men alla försök har misslyckats. De två affisherna jag har satt upp på väggen är helt enkelt för snygga för att vara nördiga. Jag har inte särskilt stort intresse för manga, jag gjorde ett halv-hjärtat försök att intressera mig för Star Wars en gång, men det skar sig. Jag använder inte 1337-språk, jag försökte lära mig att programmera, men misslyckades. Min personliga hygien är hyfsad, och mitt rum är klanderfritt ren. Mina schack-skills är inte superba, jag blir alltid besegrad av datormotståndaren. Oss emellan är jag inte jättebra på att spela datorspel, och är mer än "casual gamer". Det vore väl rätt bra att faktiskt vara bra på något speciellt ämne. Och jag är inte en pluggis heller; jag är för lat och omotiverad.

Jovisst, jag är rätt bra när det kommer till religion, men det är väl knappast ett ämne som det är bra att kunna, så meningslöst som det är.

Jag har en ganska värdelös talang, dock: mina smaklökar kan känna skillnad på olika sorters produkter, vare sig det är läsk eller mjölk eller majs. Då man får smaken på någonting så strömmar minnena tillbaka till en, och jag kan utan omsvep berätta om det är pepsi eller cola. Man kan nästan ha en föraning om hur det smakar bara att kolla på det. Kanske jag överdriver lite, jag vet inte.

Tills dess,
Telefonoperatören i ditt livs utlandssamtal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0