Procrastination rules the nation!

Från dictionary.com:

pro·cras·ti·nate   Audio Help   /proʊˈkræstəˌneɪt, prə-/ Pronunciation Key - Show Spelled Pronunciation[proh-kras-tuh-neyt, pruh-] Pronunciation Key - Show IPA Pronunciation verb, -nat·ed, -nat·ing. -verb (used without object)
1.to defer action; delay: to procrastinate until an opportunity is lost.
-verb (used with object)
2.to put off till another day or time; defer; delay.

Japp, jag känner mig som en procrastinator. Det känns liksom lite segt, och det händer ofta att jag gör saker dagen innan om jag kan. Då händerna fattar pennan känns det som om benen håller på att explodera, och man känner för att springa runt i huset. In fact, as I write så krälar det i kroppen och jag försöker prata med folk på MSN. Kanske är det den pådrivande stressen som håller på att ta knäcken på mig?

Farsan håller på att babbla om hur jag "planerar att motionera". Han verkar ovanligt sur, så jag kanske måste hitta på något. Till Ärla IF vill jag då rakt inte, det tar för mycket tid. Har någon av er något förslag?

På tal om procrastination så finns det en svenska-läxa som jag måste göra. Det är bara 3-4 frågor på en text som jag av en slump har läst förut, men det känns ändå så jobbigt att hasa sig ur stolen och gå ett par meter till köksbordet oxh börja jobba. Det spritter i benen igen, och man vill nästan hoppa upp och börja dansa den speciella dansen som jag har. Den är så speciell att jag bara kan utföra den när ingen är i närheten, vilket betyder att man måste installera hemliga kameror eller proffs-ninjor för att få en glimt av den.

PS. De där hoten som man får om man inte skickar kedjebrev, som till exempel förbannelser i 1000 år, fungerar inte riktigt på mig, men det kanske fungerar på er mer vidskepliga läsare. Om ni inte läser den här bloggen i fortsättningen så kommer er hund att dö. Om ni inte har en hund så kommer ändå en hund att dö. Ni har blivit varnade! Om ni dock väljer att ta ert intresse i den här bloggen så kommer ni att kunna ta del av tankarna från en Upplyst Tänkare (jag!), och ni får gratis bärs från Valhall.

Procrastinators, unite! Tomorrow... ;)

Kommentarer
Postat av: -

klar med svenskauppgiften för längesen :D

2008-09-02 @ 22:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0