Swaziland

När jag kollade igenom gamla SO-uppsatser så hittade jag en om en jämförelse mellan Luxemburg och Swaziland. Av någon anledning så hade jag valt att skriva om en parodi översättning till det japanska introt till Yugioh säsong 0 fast med Swaziland instucket i rader. För mycket sockerkonsumption, gissar jag på. Mmm.... socker....

Odé till Swaziland:

Coal miner,

Dad I can't get the milk away.

Cloak a sea otter,

Swaziland found an emo man.

Come to Iowa,

Jeer at me or glare - I don't care.

Bonk Ulala,

Mmm, gee - it's a Swazi,

No more Swaziland, kay?

Now she can fall (she can hear ya!)

Towed on a cable,

Swazis can hardly caress underneath.

Jim Carrey's from Swaziland (Oh?),

He hates you,

Get out of my hair, Swazi.

Fast låt oss bli allvarliga ett slag. Semi-allvarliga i alla fall. Swaziland är ett stycke jordplätt i Sydafrika som av någon outgrundlig anledning räknas som ett självständigt land. Det som är utmärkande för Swaziland är att de har den sämsta levnadsstandarden i världen. Korruption, ohejdad folkökning, svält, sjukdomar - det är ett levande helvete helt enkelt. Så låt oss vara respektfulla mot den dryga miljonen som tvingas leva där. Jag skulle donera pengar dit om jag hade stålarna.

Tills dess,
Poeten (fniss)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0