To Plugg or not to Plugg

That is the question. Min förmåga att plugga verkar ha blivit sämre efter sommarlovet. Jag har försökt att säga till mig själv saker i stil med: "Åh, Ämne X, det är ju mitt favoritämne!" fast det verkar lite halvhjärtat. När man har kommit hem, eller när det är helg, så ligger de satans hemläxorna i ryggsäcken, och det känns liksom svårt att ta upp dem ur ryggsäcken. Väl ur ryggsäcken så hamnar de på köksbordet, och då brukar jag gå efter ett glas vatten, flaxa omkring med armarna eller något annat lika konstigt bara för att slippa sätta mig på stolen. När man väl har samlat ihop alla papper, rättat till sittdynan, sättit fram glas och knäckebröd och kollat efter om man har penna, linjal, miniräknare och glasögon så är det dags att börja. Direkt så börjar det spritta i benen och man vill upp. Det är det som gör det så svårt att plugga för mig. Jag kan ju skriva in i mitt undermedvetna att i helgen så ska jag plugga kemi och fysik. När helgen väl kommer så procrastinatar man det tills man sitter där på söndag kväll och tänker att man nog bör göra något.

Fast mitt självförtroende har stärkts lite eftersom jag fick 23 av 24 på ett läxförhör i biologi. Någonting i mitt lilla huvud snurrar ändock verkar det som.



Förresten, ni kanske ser här att min handstil är väldigt dålig? När jag skriver ner någonting väldigt snabbt  så blir det ännu värre. En lustig sak är att helt skilda personer, i helt skilda delar i mitt liv, som har sett min handstil, brukar säga att det är som kinesiska. Det är väl en förolämpning mot kineser, kan man väl tro. :O

Jag hade ett större medelbetyg än de som kom in (medelbetyget är 265, jag hade 275), men kommer min inbyggda känsla för kunskap att räcka på gymnasienivå? Det återstår att se.

/Erik Henriksson

Kommentarer
Postat av: -

det kmr gå bra :) bara att plugga på (y)

2008-09-26 @ 23:59:48
URL: http://leeon.blogg.se/
Postat av: Atichart K.

Ja! Din handstil är helt enskild. Din handstil ser ut som kinesiska eftersom den är så stor. Oroa dig inte! Din handstil går att läsa även om jag inte vill. :P

2008-09-28 @ 21:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0